Garantie

Indien één van de producten die je bij ons hebt aangekocht, stuk is gegaan, dan kan je een vervanging of herstelling vragen. Wij doen er alles aan om dit flexibel en zo snel mogelijk op te lossen.

Dit zijn enkele veelgestelde vragen in verband met service na verkoop:

  • Hoe weet ik of ik garantie hebt?

    Aan de hand van de datum op factuur of kasticket. Op die manier weet je of je nog garantie hebt. Het gaat dan om de producten die maximum twee jaar oud zijn of die onder een uitgebreide fabrieksgarantie vallen (m.a.w. Copam respecteert de garantietermijn van de fabrikant).

  • Zijn er voorwaarden voor de garantie?

    Het product mag niet zichtbaar beschadigd zijn.

  • Hoe kan ik defecte producten inleveren?

    Ja kan langskomen in onze winkel om het defecte product binnen te brengen. Je kan het ook opsturen. Hou daarbij deze richtlijnen in gedachten:
    - Verpak het defecte onderdeel in een stevige doos.
    - Voeg een korte omschrijving toe van het probleem of het defect.
    - Vermeld zeker je contactgegevens. Als het retouradres anders is dan het adres van afzender, dan kan je dit ook vermelden.
    - Een kopie van de aankoopfactuur.
    - Het product tijdig voor Garantievervaldatum binnenbrengen.

  • Wat met gemonteerde Pc's?

    Enkel computers geassembleerd door Copam vallen onder garantie. Defecte onderdelen uit Pc's gemonteerd door klanten, worden geacht als losse componenten bij ons binnen te komen ter vervanging of herstelling.

  • Kan ik bij Copam terecht met defecte producten van andere winkels?

    Wij nemen enkel producten terug die in onze eigen winkel werden aangekocht. Voor reparaties kan u uiteraard wel bij ons terecht.

  • Hoe lang moet ik wachten op een herstelling of omruiling van producten in garantie?

    We proberen de meeste defecte onderdelen meteen om te ruilen tegen een nieuw exemplaar. Als dit niet kan, dan wordt het product teruggestuurd naar de fabrikant. Voor de meeste merken neemt dit ongeveer 10 werkdagen in beslag. Indien je na een maand nog geen nieuws hebt gekregen, dan neem je best even contact met ons op.

  • Wat met on-site garantie?

    Voor de meeste van onze producten kan je rechtstreeks bij ons terecht. Voor sommige producten is er ook een mogelijkheid om de producten bij jou thuis om te laten ruilen. De fabrikant stuurt in dat geval een koerier die het defecte exemplaar ophaalt en een nieuw of hersteld product aflevert. Deze procedure is mogelijk als er op je factuur 'on-site garantie' wordt vermeld. Dit is doorgaans het geval bij monitoren, laptops. Wij kunnen je ook steeds in de winkel helpen bij de afhandeling van on-site garantie maar een directe omruiling is voor dergelijke producten niet mogelijk.